Ești stresat? Vezi nouă metode prin care poți gestiona stresul

Stresul a devenit o constantă a vieții noastre de zi cu zi. Stresul poate fi pozitiv, dacă ne ajută să evitam un pericol sau să respectam un termen limită. Totuși, când stresul durează mult timp și nu este gestionat corespunzător, ne poate afecta sănătatea. Află mai multe din PASTILA IOANEI.

Afecțiunile provocate de stres pot fi din sfera digestivă, dermatologica sau neurologica. Există o legatură strânsă între creier și intestin, se numește axa intestinului-creier.

Vorbim de o comunicare bidirecțională între sistemul nervos central și sistemul nervos enteric – intestine. Acest lucru este realizat prin prin intermediul unei rețele complexe formate din neuroni, hormoni și alte molecule chimice.

Ce se întâmplă când flora este perturbată:

  • Toxinele se pot absorbi mai ușor din intestin și ajung la nivel neuronal astfel activitatea organelor este afectată
  • Filtrul bacterian intestinal nu mai funcționează corespunzător și apar diverse afecțiuni
  • Atunci când bacteriile și toxinele trec prin bariera intestinală, apare fenomenul care se numește intestin permeabil.

Cele mai întâlnite dereglari ale perturbării florei intestinale având ca și substrat stresul sau care sunt accentuate de stres sunt:

  • din sfera digestivă (ulcerul, gastrita, Bola Crohn)
  • afecțiuni dermatologice (psoriazisul, dermatita atopică, vitiligo, acneea)
  • dereglări din sfera neurologiei (Boala Alzheimer, Boala Parkinson, scleroza multiplă) și multe altele.

Aflați din reportajul de mai jos 9 metode utile în gestionarea stresului.

Related posts

Leave a Comment